03 d’abril, 2014

Projecte els contes - 1ESO


  1. Contes en llengua original (Activitat1)
ALTRES WEBS
  1. Contes,llegendes, rondalles, històries nostres.....
  2. Lecturas indispensables (CAST)



Recordeu que participar implica "SER i ESTAR" !
Feu-vos presents en aquesta publicació compartint opinions, sentiments, frases, webs, vídeos, notícies de Sant Jordi... Teniu totes les vacances de Setmana Santa. ALERTAAA!!! Cal escriure un text en el que expoeseu una idea del que voleu compartir. Justifiqueu el per què. Alerta amb les majúscules, accents, temps verbals i com s'escriu el títol d'un llibre.

48 comentaris:

  1. Aquest any m'agradaria que em regalesin un llibre que no sigui molt llarg i que tingui alguna ilustració.
    De moment no tic ningun titol de llibre pensat
    Apart també vull alguna rosa...


    Sara

    ResponElimina
    Respostes
    1. Prenem nota... però seria molt més enriquidor compartir el títol d'un llibre curt i amb il.lustracions. Esperem la teva resposta.

      Elimina
  2. Andrea Escolano12/4/14

    A mi m'ha agrada Sant Jordi perquè és una feta populars i creativa, a mi m'agradaria llegir-me en llibre de aventures si pot ser, Agatha Mistery i els dos llibres que m'agradaria llegir-me d'ella són:
    el tresor de les Bermudes i el enigma del faraó.

    Andrea Escolano

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Andrea, però pots refer el text? Mira els signes de puntuació i les errades ortogràfiques. Recorda que els títols de llibres van entre " cometes ". Millora'l, segur que ho faràs molt bé ;-)

      Elimina
  3. Anònim12/4/14

    Per sant Jordi m'agradaria que hem regalesin un llibre com cada any el que tinc pesat és el la llagrima de l'amor.
    A mi m'agrada molt llegir per aixo es tant important el dia de sant Jordi.



    ISABEL NAVARRO 1ESO A

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Isabel!
      Mira el verb "comprar" si l'has conjugat bé. Hi ha algun accent oblidat i un títol que li falten cometes. Reescriu-ho i mira de completar el text. De què va el llibre que vols comprar? El recomanes? Per què?

      Elimina
  4. Hola Sònia.
    He trobat un pàgina web on parlar del 25 llibres més venuts a la diada de Sant Jordi el any passat. Aquí està-http://www.illadelsllibres.com/les-25-novelles-mes-venudes-del-sant-jordi-2013/
    M’ha agradaria comprar-me el 2 llibre més venut de l’any passat perquè tenia intenció de comprar-me’l el any passat però no vaig poder i diuen que es molt interessant.
    El llibre es titula brúixoles que busquen somriures perduts i es d’Albert Espinosa. Tracta de que el protagonista de la novel·la va a veure al seu pare, director de cinema retirat, que a causa d'una malaltia està perdent la memòria. El fet que el seu pare estigui malalt xoca amb la mala relació que ha existit sempre entre tots dos. El protagonista haurà de lluitar amb aquests dos sentiments divergents. Aquesta obra reflexiona sobre la maduresa, les decepcions i les segones oportunitats, en què el protagonista necessita aprendre a perdonar i perdonar-se al llarg d'una trama en la qual ha d'assumir que la veritat és el més important.
    Jo el recomano perquè és un llibre molt bonic amb molts sentiments i espero que el pugui llegir.
    Gràcies.
    Carla Muñoz 1rESOb

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé Carla però crec que és més un llibre per adults. Què hi ha de la literatura juvenil? Per cery copiar i enganxar l'qrgument treu punts :-(

      Elimina
  5. m'agrada sant jordi perque és la diada del llibres i les roses.M'agrada mol llegir llibres d'aventura peró molt animats i amg molts dibuixos
    pd he trobat un pagina molt interesant:http://www.llibres.cat/

    ResponElimina
  6. Anònim14/4/14

    HOLA SONIA.
    A mi m'agradaria per Sant Jordi un llibre que es diu "HARRI POTTER I LAS RELIQUIAS DE LA MUERTE"
    es un conte super emocionant per lo que m'he informat, a més he vist la pel·licula pero el meu pare sempre diu:
    "els contes sempre tenen més informació que les pel·licules"Aquest llibre el recomano a les persones tan aduls com nens o nenes I més.Nomes vull aquest llibre.

    BONES VACANCES DE NADAL SÓNIA.


    de JORDI MILLERA

    14/4/14

    ResponElimina
  7. Anònim14/4/14

    BONES VACANCES DE SEMANA SANTA

    PERDO


    JORDI MILLERA

    ResponElimina
  8. Hola Sònia,
    Per Sant Jordi m'agradaria que hem regalin el llibre de: El diari d'Anna Frank o El noi del pijama de ratlles.
    Crec que són dos llibres interessant i m'agradaria llegir-los.
    Adéu i bona Setmana Santa.

    Emilia Cereceda

    ResponElimina
  9. hola sonia aqui tens un enllaç per llegi llibres digitals http://www.24symbols.com/
    bones vacancess!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  10. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  11. Hola Sònia!
    Aquest any m'agradaria comprar-me el llibre "Una motxilla per l'univers" d'Elsa Punset, en aquest llibre l'autora respon a preguntes de la vida quotidiana en la 'petita guia de rutes variades',unes rutes que travessen les emocions per ajudar a comprendre tot el que ens envolta.
    El recomano perquè em sembla un llibre molt bonic i interesant.
    Espero poder-lo llegir.
    Adéu i bona semana santa!
    Aida Coca

    ResponElimina
  12. Hola Sònia,
    M'agradaria un llibre d'aventures i de misteri o intriga.
    La festa de Sant Jordi m'agrada perquè és una celebració en que els amics o les parelles es regalen llibres o roses.
    Els llibres que dona el jurat quan guanyes Sant Jordi estan molt bé.
    Bones Vacances!
    Anabel García

    ResponElimina
  13. Andrea Escolano15/4/14


    A mi m'agrada Sant Jordi perquè és una festa popular i creativa, a mi m'agrada els llibre d'aventures, si pot ser, Agatha Mistery , els dos llibres que m'agradaria llegir de la Agatha són:
    el tresor de les Bermudes i l'enigma del faraó.

    ResponElimina
  14. Hola Sònia!
    per Sant Jordi 2014 m'agradaria molt que em regalessin el número 14 de Tea Stilton, "Misterio entre bambalinas", perquè faig la col·lecció i tinc tots fins al 13.
    Recomano la col·lecció si t'agrada llegir i gaudir les il·lustracions, per mi els veig molt interessants i divertits.

    Gràcies i bona Setmana Santa!

    MARINA LÓPEZ, 1ESO b

    ResponElimina
  15. Hola Sònia !
    Aquest Sant Jordi m'agradaria que hem regalin un llibre de Blue Jeans - "No sonrias, que me enamoro" tinc la col·lecció dels tres primers llibres, i el primer de l'altre edició.
    Son llibres bastants grans i sense il·lustracions la gracia es que tu imaginis com tu vols.
    Tracta sobre una colla de adolescents que eren uns desconeguts al institut i es van anant coneixent al llarg dels temps es fan molt amics però passen els anys i les coses van canviant ja no tot es igual... Comencen a ser una colla de les mes populars del institut ...
    Espero que me'l comprin i a veure si tinc sort!
    Bona Setmana Santa
    Jomaira Ramirez

    ResponElimina
  16. Anònim15/4/14

    Hola Sònia.
    Ela meus pares,cada any hem compren algún llibre per Sant Jordi i aquest any m'agradaria que hem regalessin "Cazadores de sombras:la ciudad de huesos" ja que és un llibre de la saga "Cazadores de sombras" escita per la autora de "Crepúsculo"(que són bastant interesants els cuatre).
    El que més m'ha cridat l'atenció ha sigut que la saga està composta per molt llibres(uns 8)i del primer llibre ja han tret la pel·licula.
    Desitjo poder llegir-ho ja!!!
    Bona Setmana Santa.
    Lucia Poghosyan

    ResponElimina
  17. Lucia Poghosyan15/4/14

    Hola Sònia.
    Ela meus pares,cada any hem compren algún llibre per Sant Jordi i aquest any m'agradaria que hem regalessin "Cazadores de sombras:la ciudad de huesos" ja que és un llibre de la saga "Cazadores de sombras" escita per la autora de "Crepúsculo"(que són bastant interesants els cuatre).
    El que més m'ha cridat l'atenció ha sigut que la saga està composta per molt llibres(uns 8)i del primer llibre ja han tret la pel·licula.
    Desitjo poder llegir-ho ja!!!
    Bona Setmana Santa.
    Lucia Poghosyan

    ResponElimina
  18. Hola Sònia!
    Sant Jordi per a mi és una festa molt popular i que acostumo a celebrar amb la família.
    He trobat una web molt interessant sobre els llibres més venuts a la diada de Santa Jordi de 2013, la web és aquesta: http://www.llibresperllegir.cat/blog/2013/04/24/els-mes-venuts-de-sant-jordi-2013
    Com cada any els meus pares sempre hem regalen un llibre, a mi aquest any m'agradaria que em compressin el llibre de “Bon dia princesa!” de Blue Jeans escrit sota el pseudònim de Francisco de Paula Fernández.
    Recomano aquest llibre ja que tracta sobre adolescents, és per a la nostre edat i també és interessant i entretingut.
    També el que m’ha cridat l’atenció ha sigut que d’aquest llibre han fet moltes còpies, i que no és l’únic d’aquest autor, si no que el autor ha continuat escrivint més llibres d’aquests tipus.
    Tinc moltes ganes de llegir-me’l!
    Bona Setmana Santa!!

    ResponElimina
  19. Hola Sònia.
    A casa meva sempre em pregunten quin llibre vull i aquest any he dit un llibre de TINTIN. Tinc quasi tota la col·lecció i el que em falta és el que es titula "EL TRESOR DE RACKHAM EL ROIG".

    Estic esperant aquest dia per poder-lo tenir.

    BONA SETMANA SANTA!
    MARC CONTIJOCH

    ResponElimina
  20. Hola nois/es!
    Us contesto d’una tirada:
    JIE, crec que has de tornar a publicar, segueixes fent errades ortogràfiques. Segur que si t’hi fixes ho pots fer molt millor!
    JORDI, BON NADAL! ;P Gràcies per publicar! Ho has fet força bé.
    EMILIA: són llibres molt bonics, espero que els portis en les estones de “Gust per la lectura” de classe.
    ALEJANDRA; gràcies per publicar, però crec que no has parat atenció als requisits demanats per fer la publicació. Mira’t què se’t demana, si us plau!
    MARINA, Gràcies per publicar, espero que tinguis bones vacances i una molt bona lectura!
    AIDA COCA, és interessant el món de les emocions, però no crec que sigui un llibre adient per la teva edat. No tens res a dir de la lectura juvenil?
    ANABEL, Gràcies per publicar. És bonic veure que t’agrada participar en els Jocs florals de l’escola.
    LUCIA, ets una bona lectora. Has fet una bona tria. Ens en podries fer cinc cèntims a classe i ens ho expliques?
    JOMAIRA, és una bona tria dins la literatura juvenil. La publicació té algunes errades ortogràfiques, repassa el text, si us plau, i torna a publicar.
    MARIA C. Molt bona tria i molt bona aportació. Gràcies Maria.
    MARC C, així que ets fan de Tintin? Busca alguna pàgina web o blog que estigui dirigit als Tintinòlegs. Per cert en Tornassol té feina en aquest llibre que menciones.
    INSISTEIXO!!! ALERTA AMB LES ERRADES ORTOGRÀFIQUES I DE POSAR ENTRE COMETES ELS TÍTOLS DELS LLIBRES!

    ResponElimina
  21. Aida Coca16/4/14

    Hola Sònia.
    M'he estat miran més llibres i m'agradaria llegir-me el "Diari d'Anna Frank" ja que fa un temps que tinc ganes de llegirme'l.
    Em sembla un llibre molt interrant,aquest el veig més per la meva edat.
    Desitjo poder-lo llegir!
    Bona Semana Santa.
    Aida Coca

    ResponElimina
  22. Aida Coca16/4/14

    interessant*
    perdó

    Aida Coca

    ResponElimina
  23. Hola Sònia.
    Cada any el dia de Sant Jordi el meu pare em compra un llibre, i aquest any el llibre que m'agradaria que em compres, seria un llibre que es titula : "secretos en el backstage, que el va escriure una noia de 16 anys , que es diu. Emily Baker. Es va inspira en la seva banda de música preferia ("One Direction") perescriure aquest llibre . En el llibre l'escriptora pensa que ella es la protagonista, encara que en el llibre canvia el seu nom i el de la banda.

    I aquest es el llibre que m'agradaria per Sant Jordi.
    Bona Semana Santa.
    Laura Romero.

    ResponElimina
  24. Hola Sònia!
    La festa popular de Sant Jordi m'agrada per què és un festa a part de divertida interessant, en aquesta celebració cada any pots conèixer nous llibres (contes,novel·les..)per llegir.
    M'agradaria rebre algun llibre de misteri o aventura, aquestes classificacions de llibres són les que més m'agraden, encara que no tinc cap llibre pensat.
    Jo recomano els llibres de "LOS CINCO" de l'Enid Blyton que encara que siguin de fa molt temps són entretinguts i tracten de misteris i aventures, aquests llibres són dels que enganxant i no els pots parar de llegir, jo els conec per la meva mare que els llegia de petita.
    BONA SETMANA SANTA
    Alèxia Villadolid

    ResponElimina
  25. Lucia Poghosyan17/4/14

    Hola Sònia.
    Ja he vist el te comentari i demanaves que expliques una mica sobre el llibre a classe,no és així? (Es que no he entés molt bè el que hem demanaves).

    ResponElimina
  26. Hola Sònia!!
    A mi Sant Jordi m'agrada perquè és una festa divertida i el que m'agrada és l'intercanvi de llibres perquè descobreixes nous llibres interessants.
    Aquest any m'agradaria comprar-me un llibre de ``La penya dels tigres´´.
    Aquest és un petit resum del seus llibres:
    La Virgi, el Pau i en Lluc són els millors detectius que mai s'han vist i es que potser els imaginareu amb grans maletins, ulleres sofisticades i coneguts en tot el mon però son tot el contrari, son uns adolescents d'entre 13 i 14 anys que amb el seu amagatall super secret a sota l'estàtua d'un tigre daurat del restaurant El Tigre daurat controlen millor que la policia els casos que investiguen, no van pas amb ulleres sofisticades i maletins, tot el contrari, amb els gadgets que fabrica el Lluc, la ment ingenyosa de la Virgi i la super-força de'n Pau se'n surten fàcilment!

    M'agraden aquests llibres perquè són d'intriga i de misteris i justament aquests dos termes són els que m'agraden.
    Concretament m'agradaria
    comprar-me el llibre de ``el palau de les panteres platejades´´.
    Sipnosi:
    A l'Índia, en plena jungla, hi ha un palau on viuen unes panteres platejades. Però el palau amaga un secret molt valuós i, per aconseguir-lo, algú pretén caçar les panteres. En Lluc, la Virgi i en Pau afronten greus perills per mirar de salvar-les.
    Aquest és el llibre que recomano, però que encara no he llegit.
    Bona Setmana Santa!!!!
    Marc Martínez


    ResponElimina
  27. LAURA segur que és un llibre molt bonic. Recorda que abans de publicar és important repassar el text.

    ALÈXIA, sempre és bonic veure com els nostres fills/es gaudeixen de les mateixes coses que els pares quan érem petits.

    ResponElimina
  28. Anònim18/4/14

    Hola Sònia !
    A mi per Sant Jordi m'agradaria que em regalessin el llibre de “SOS! Atrapat en família" de el diari de Greg , jo ja m'he llegit algun i hem van agradar i en aquest llibre i surten il•lustracions en blanc i negre.
    Feliç setmana santa!
    Marta Macias

    ResponElimina
  29. HOLA SONIA!
    A mi m'agrada Sant Jordi perque es la diada del llibre i també perque a l'escola fem activitats divertides amb grup.
    Aquest any m'agradaria que em regalesin el llibre de BLUE JEANS-CANÇOS PER LA PAULA.-Es un llibre d'amor i em faria molta il.lusió que mal regalesin.

    ResponElimina
  30. Hola Sonia.
    Per aquest Sant Jordi em vull comprar el llibre de "El Hobbit",ja que m'estic llegint el llibre de "El Señor de los Anillos"i m'esta agradant moltissim.
    El recomano ja que es un llibre que te molt bones critiques i no es massa llarg,pero tambe recomano "El Señor de los Anillos",que te mes pagines i millors critiques.
    Bones vacances!!:)

    ResponElimina
  31. He estat mirant llibre i m'ha cridat l'atenció un que es titula "Buenos días princesas" pero no te il·lustracions

    ResponElimina
  32. Hola Sònia!
    Sant Jordi és una festa tradicional aquí a Catalunya i que m'agrada molt pel fet de que es regalen llibres i roses.Per aquest Sant Jordi m'agradaria que em regalesssin aquests dos llibres "Missió flamenc" i "Un Sant Jordi de bigotis".
    He trobat une pàgines on hi surten llibres i aquí et deixo els links:

    http://www.edu365.cat/primaria/contes/contes_spc/

    http://www.illadelsllibres.com/les-recomanacions-infantils-i-juvenils-del-sant-jordi-2013/

    http://relatsencatala.cat/categoria/juvenil/1969

    Ingrid Arauz 1rESOa

    ResponElimina
  33. Anònim21/4/14

    Hola Sònia.
    Aquest any m'agradaria un llibre de terror y misteri.
    M'agrada Sant Jordi perque s'intercanvien llibres y roses entre amics y parelles.

    ALBA DOMÌNGUEZ

    ResponElimina
  34. hola!!
    a mi m'agrada el dia de Sant Jordi perquè es poden compartir llibres amb els teus amics o familiars...
    m'agradaria llegir un llibre de misteri o d'humor.
    Ariadna Simón

    ResponElimina
  35. Hola Sònia !
    Aquest Sant Jordi m'agradaria que hem regalin un llibre de Blue Jeans - "No sonrias, que me enamoro" tinc la col·lecció dels tres primers llibres, i el primer de l'altre edició.
    Són llibres bastants grans i sense il·lustracions el més interesant de la lectura és que tu imaginis com tu vols.
    Tracta sobre una colla de adolescents que eren uns desconeguts al institut i es van anant coneixent. Al llarg dels temps es fan molt amics però passen els anys i les coses van canviant ja no tot es igual... Comencen a ser una colla de les més populars del institut ...
    Espero que me'l comprin i a veure si tinc sort!
    Aquí us deixo la web de Blue Jeans amb tota la informació!
    En Sant Jordi, estarà en Barcelona firmant els llibres!
    Bona Setmana Santa
    Jomaira Ramirez

    ResponElimina
  36. HOLA SONIA!!!
    SOC LA ANDREA NAVARRO
    A MI SANT JORDI M'AGRADA PER QUE ES UNA FESTA MOLT DIVERTIDA M'AGRADARIA QUE AMB PORTESIN UN LLIBRE D'AVENTURES.

    ResponElimina
  37. Bé nois i noies.
    Moltes gràcies per participar i ser puntuals amb els deures assignats.
    Dimarts i dimecres ens haurem de posar a corregir.
    Fins aviat!

    PD. Els que no heu participat fins ara parleu amb mi dimarts (1A) o divendres (1B)

    ResponElimina
  38. Andrea Navarro21/4/14

    HOLA SONIA!!!
    SOC LA ANDREA NAVARRO
    A MI SANT JORDI M'AGRADA PER QUE ES UNA FESTA MOLT DIVERTIDA M'AGRADARIA QUE AMB PORTESIN UN LLIBRE D'AVENTURES.

    ResponElimina
  39. HOLA SONIA!!!
    SOC LA ANDREA NAVARRO
    A MI SANT JORDI M'AGRADA PER QUE ES UNA FESTA MOLT DIVERTIDA M'AGRADARIA QUE AMB PORTESIN UN LLIBRE D'AVENTURES.

    ResponElimina
  40. hola sònia,
    aquest sant Jordi m'agradaria que em portessin un llibre titulat ' la llegenda del Rei Errant' és un llibre històric,és un llibre que tracta sobre un noi que vol participar a un concurs, però el seu pare li nega que vagi, el noi és un gran poeta però en el concurs és derrotat per un teijidor, es fa un segon concurs i el teixidor el torna a guanyar i el noi va convencer al seu pare per fer un tercer concurs i tenir l'última oportunitat de guanyar, i per última vegada li torna a guanyar el teixidor, al noi ja no li importava anar a Ukaz, sino acabar amb el teixidor, que li va impedir cumplir el seu somni.

    ResponElimina
  41. hola sònia,
    aquest any a Sant Jordi m'agradaria que em regalessin el llibre titulat ' la llegenda del Rei Errant' és un llibre hisòric que tracta de que un noi al que li encanta la poesía, i vol anar a un concurs però el seu pare li nega, pero finalment va, i el noi perd i guanya un teixidor. Ell, torna a participar per segona vegada al concurs però per mala sort també perd i el torna a guanyar el teixidor. El noi va convèncer al seu pare per participar per tercera i última vegada i tenir una última oportunitat de guanyar. Finalment també perd i el torna a guanyar el teixidor, i a ell ja li dona igual guanyar o perdre, però ara el que ell volia era acabar amb el homa que li va impedir cumpli el seu somni.

    ResponElimina
  42. Anònim21/4/14

    Una de les festes que més m'agrada és Sant Jordi, on les persones es regalen llibres i roses mutuament.
    Heu de llegir els llibres del "Equipo Tigre".Són llibres de misteri, on tu pots resoldre els enigmes, curts i amb moltes il·lustracions.Per a qui no li agradi els llibres llargs aquest és el seu tipus de llibres.
    Us recomano un llibre que he llegit que s'en diu "El fantasma del campo de futbol" on un misterós fantasma verd apareix en un camp de futbol.
    FELIÇ SANT JORDI!!!!!

    SERGI MIRANDA

    ResponElimina
  43. Anònim21/4/14

    Una de les festes que més me agraden és Sant Jordi, on les persones es donen llibres i roses mutuament.
    Heu de llegir els llibres del "Equipo Tigre". Són llibres de misteri, on pots resoldre els enigmes; curts i amb moltes il·lustracions. Si no t'agraden els llibres llargs, aquest és el teu tipus de llibre.
    Us recomano un llibre que he llegit que es titula "El fantasma del campo de futbol", on un misteriós fantasma verd apareix en un camp de futbol.
    FELIÇ SANT JORDI!!!!

    SERGI MIRANDA

    ResponElimina
  44. Una de les festes que més mUna de les festes que més me agraden és Sant Jordi, on les persones es donen llibres i roses mutuament.
    Heu de llegir els llibres del "Equipo Tigre". Són llibres de misteri, on pots resoldre els enigmes; curts i amb moltes il·lustracions. Si no t'agraden els llibres llargs, aquest és el teu tipus de llibre.
    Us recomano un llibre que he llegit que es titula "El fantasma del campo de futbol", on un misteriós fantasma verd apareix en un camp de futbol.
    FELIÇ SANT JORDI!!!!

    SERGI MIRANDA

    ResponElimina

"SER + ACTUAR" = PARTICIPAR
Fes-te present compartint amb els companys/es, sempre des del respecte i si és possible sense faltes d'ortografia.
Gràcies.
-------- SIGNEU AMB EL NOM I COGNOM -----------
Gràcies.