18 de desembre, 2014

La meva felicitació de Nadal.

Aquest matí amb els alumnes de primer de secundària, mentre esperàvem per marxar a portar aliments a la parròquia, hem vist i comentat alguns vídeos de curtmetratges d'aquest tant xulos que donen joc per parlar i debatre sobre valors. 

Aquest ens ha cridat especialment l'atenció.



Un cop vist, l'hem estat comentant i l'hem relacionat amb la trista notícia de "l'atac dels talibans a una escola al Pakistan"

Això m'ha fet pensar amb el que hem estat treballant al llarg d'aquest trimestre a la franja d'Idea del Dia i com les festes ja són aquí, he pensat compartir-ho per felicitar-vos-les, així que preneu-ho com una postal de Nadal.

Aquest trimestre  hem estat parlant de les nostres capes a partir d'aquest vídeo "Els ogres som com les cebes" . 
Hem estat treballant que les persones som físic, emocions, intel·ligència i espiritualitat.

Una de les activitats que he proposat més tard, ha estat a partir d'un altre vídeo "La desigualtat de la distribució de l'economia a EEUU" i de l'article del diari El País publicat en aquest bloc "La desigualdad de la A a la Z" . (També podria haver ampliat amb aquest altre article  "Totes les xifres que has de conèixer sobre la desigualtat al món, l'Estat, a Catalunya i a Barcelona". M'ho marco per si ho puc aprofitar )

Us podeu preguntar, i què te a veure l'economia amb els valors?
Doncs té molt a veure amb la vida, amb la quotidianitat dels nostres alumnes, amb el que és just i el que no ho és, amb el que es veu i amb el que ens fan veure.

Aquesta activitat, simplement, pretén fer remoure el cervell i deixar espai per pensar sobre l'actualitat econòmica del món i qüestionar-se si l'economia és un valor a plantejar-se seriosament des d'altres perspectives i no des del punt de vista del tenir.

Al llarg del trimestre el debat que s'ha generat a l'aula ha girat entorn a molts conceptes, dubtes, inquietuds... 
Han sorgit converses sobre l'inici i el final de la vida, religió i valors, la contraposició de ciència i religió, el que és just i el que no, ...

Els alumnes han començat elaborar respostes en veu alta sobre les pròpies creences, comencen a posar en dubte o refermen idees del que han après al llarg de la seva curta vida (tretze anys són poquets, oi?) o simplement escolten noves respostes  per tornar a elaborar-ne de noves. 

L'interessant de tot plegat és despertar la consciència i activar el nostre pensament i veure-hi més enllà del que palpem i respirem. Veure que hi ha altres maneres d'interpretar, de valorar i de qüestionar i que fer-ho és el principi per poder canviar coses que no ens agraden amb la intenció de construir un món millor.

Com diria una vella mestra: 

      "Viure a la inòpia   
  no fa un món més just"                                          
BON NADAL !!!

31 comentaris:

  1. Anònim22/12/14

    Aquesta publicació m'ha semblat.....................


    Sònia Aymerich

    ResponElimina
  2. Anònim22/12/14

    Us deixo algunes idees o connectors per elaborar la vostra opinió.
    La meva opinió d'aquesta publicació és que............
    Penso que.......
    Crec que......
    Per un costa-......
    Per una altra banda....
    Jo milloraria.....
    Aquestes activitats m'han ajudat a......

    Sònia Aymerich

    ResponElimina
  3. Crec que ha estat bé el que hem anat treballant al llarg del curs. Penso que està bé que sapiguem una mica sobre l'economia, ja que és important saber la desigualtat que hi ha en el món.
    Jo potser aprofundiria una mica més en el tema fent debats sobre el que pensem i creiem sobre aquests temes.
    Aquestes activitats m'han ajudat a veure amb més claredat com està l'economia i quantes desigualtats hi ha en la nostra societat tant a Espanya com a la resta del món.

    Isabel Teixidó

    ResponElimina
  4. Anònim27/12/14

    Jo penso que aquest article està molt bé, i que hem treballat molt i molt bé durant tot el curs.
    Crec que hem fet créixer el nostre cervell, i que hem après molt, de com som, la economia...
    Si féssim debats però de veritat com diu la Isabel crec que hauriem fet tot més visible.

    Sandra Martínez

    ResponElimina
  5. La meva opinió d'aquest trimestre és que ha estat molt bé el que em après.
    Em après moltes coses sobre les desigualtats econòmiques del món, crec que sempre va bé saber alguna cosa sobre l'economia, tant d'Espanya com de la resta del món. Però a vegades es feien una mica avorrides les classes, m'hauria agradat fer algun debat sobre les desigualtats econòmiques, per fer les classes més dinàmiques.
    M'ha agradat molt l'activitat que em fet a partir del vídeo "Els ogres som com cebes", perquè em après molt sobre nosaltres, sobre les nostres capes (físic, emocions, intel·ligència i espiritualitat).
    Penso que les activitats que em fet ens serveixen per a la nostra vida quotidiana, amb el nostre dia a dia.

    Helena Muros

    ResponElimina
  6. Jo crec que en aquest trimestre hem treballat molt, també crec que els vídeos que ens ha ensenyat la Sònia ens han ajudat a comprendre la situació que estem vivint en el món com per exemple l'últim vídeo que vam veure, el de ''Tolerantia'' que ens parla de una disputa entre dos cavernícoles que pensen de manera diferent i lluiten fins la mort, desgraciadament aquest successos estan passant en el món.
    El vídeo de la desigualtat econòmica també va estar molt bé ja que ajuda als joves a entendre el que esta passant al món i com i com el podem fer millor.
    L'altre vídeo que vam veure,el de les capes també esta molt be ja que molt ens hem adonat de algunes capes que tenim les persones.

    Marc Jiménez Fructuoso.

    ResponElimina
  7. Anònim30/12/14

    Jo crec que hem treballat molt bé aquest curs.
    M'ha agradat molt fer aquests activitats:

    El video de Shrek m'ha semblat molt interessant perque mai m' había aturat a pensar que significava que els ogres tenen capes com la ceba. També m' han agradat les activitats que hem fet després.

    El video sobre l'economia a esta molt bé i penso que nosaltres creiem moltes coses però la mayoria són mantira i no busquem per saver-ho. Al principi no l'enteniem molt bé però desprès la Sònia ens va fer un exemple i ho vem entendre.

    Aquestes dues activitats ens servirà per el nostre futur.

    Bella Glenny López

    ResponElimina
  8. Anònim1/1/15

    Jo crec que hem treballat molt bé els dos temes que ens ha proposat la Sònia tant la de que els ogres tenen capes com les cebes i el de la desigualtat econòmica.Els dos temes crec que els hem pogut entendre millor perquè els hem treballat a partir d'un vídeo.
    L'activitat de la desigualtat econòmica m'ha ajudat a veure i entendre que hi ha molta desigualtat repertida en la nostra societat i també m'he donat conte que aquests conceptes els podem aplicar a la nostra vida quotidiana i que hi ha coses justes i d'altres que no tant, l'activitat de que els ogres tenen capes com les cebes m'ha servit per saber més coses sobre mi mateixa tant de físic, emocions, intel·ligència i espiritualitat.
    Patrícia Pardo Rodríguez

    ResponElimina
  9. Anònim2/1/15

    Jo crec que hem treballat força ,perquè hem après coses noves que no sabia.
    Perquè els dos temes que ens a ensenyat la Sònia et fan pensar molt,el de les capes de la ceba ens ensenya els sentiments que tenim. L'altre tema es el de l'economia et dones conte de la pobresa que ni ha en el món i de quanta riquesa tenen els rics .
    Mercè Aguiló Navarro

    ResponElimina
  10. Anònim3/1/15

    Jo crec que hem treballat bastant bé aquest trimestre,perque ja ens tocava orientarnos una mica en el tema de la desigualtat econòmica,perquè hi ha gent que no pensa lo poc que tenen algunes persones.
    Però en general hem treballat bastant bé.

    Iker boote tello

    ResponElimina
  11. Anònim3/1/15

    La meva opinió és que està molt bé, ja que parla de la tolerància. Encara que pensem que les nostres idees són les millors, hem d'aprendre a respectar, escoltar i a canviar les nostres idees, si veiem que les de altres són millors i si no les canviem, a respectar que les altres persones pensin diferent a nosaltres.
    Aquestes activitats tambè m'han ajudat a entendre que les persones no només són lo que veiem, si no que tenen sentiments, encara que de vegades els amagan molt, perquè no els fassin mal i per aixó s'ha de respectar als que són diferents a nosaltres, no només fisicament si no tambè de pensament i religió.
    Alba Navau Ramos

    ResponElimina
  12. Anònim5/1/15

    Yo penso que hem traballat força bé,ha estat molt interesant el tema de la economia al mon ya que estem en una época de crisi en el nostre país i tendriam que saber com esta distribuida la riquesa en el món

    Emilio Valhondo

    ResponElimina
  13. Anònim6/1/15

    La meva opinió es que aquest primer trimestre hem treballat força bé,i ha estat bé veure una mica del tema de la desigualtat econòmica i ''les capes d'una persona''.
    L'activitat de la desigualtat econòmica va estar bé per donar-nos compta que no tothom esta la mar de bé econòmicament i poder donar-nos compta que no tot es com creiem,que hi ha bastant desigualtat arreu del món,encara que hagués estat bé fer un debat sobre el tema.
    L'activitat de ''les capes d'una persona'' va estar bé per que vam aprés molt de nosaltres tant fisicament como pensaments,religió...
    L'article esta bastant bé i crec que hem treballat força bé aquest trimestre.

    Ailin Concolino

    ResponElimina
  14. Anònim6/1/15

    La meva opinió d'aquesta publicació és que està molt bé saber un mica més de l'economia al món, perqué hi ha gent que mai s'havia parat a pensar aixó. Penso que aquesta activitat ens ha fet reflexionar.
    Per una part crec que l'activitat que vem comparar els ogres amb les cebes va estar molt bé i ens va fer pensar, perqué mai m'hauria imaginat comparar els ogres amb les cebes. Per una altra part crec que es va fer una mica aborrida i llarga i crec que si haguessim vist algún video més hauria estat millor.
    Tot i això crec que aquest trimestre hem estat treballant molt i hem aprés moltes coses.

    Nerea Carrasco Meneses

    ResponElimina
  15. Anònim6/1/15

    Opino que aquest trimestre hem treballat molt , ens hem esforçat , i hem après moltes coses noves. L'activitat de " Els ogres són com les cebes" em va semblar molt interessant , ja que mai hauria pensat que podríem comparar un ogre amb una ceba. He après que les persones no només som físic , sinó que també tenim: emocions , intel.ligència i espiritualitat. Em va agradar molt parlar sobre les nostres creençes , perquè vaig poder conèixer el que pensen els meus companys. L'activitat de " La desigualtat de la distribució de l'economia als EE.UU , em va impactar molt perquè no pensava que la situació fos tan greu. Aixó em va fer reflexionar molt. M'agradaria poder parlar més sobre aquest tema perquè és important conèixer totes les desigualtats que hi ha al nostre pais.

    Carolina Cánovas

    Carolina Cánovas

    ResponElimina
  16. Anònim7/1/15

    Jo crec que aquest trimestre hem treballat molt sobre temes que jo no m'havia imaginat que tocaríem. Opino que en el trimestre em aprés a veure-li el sentit a les coses i a expressar-nos millor.El tema de la distribució a EE.UU em va deixar sorprès perquè no esperava tanta desigualtat en el món, jo creia que seria que els rics es quedessin la mitat dels diners però el que deia l'esquema em va deixar bocabadat. En el segon trimestre m'agradaria parlar més sobre aquest tema i altres igual d'interessants.

    Josep Fuentes

    ResponElimina
  17. Anònim7/1/15

    Jo crec que aquest trimestre hem treballat molt temes que encara no havíem fet.
    Hem après les diferents capes que té una persona i la desigualtat econòmica que hi ha als Estats Units gràcies a uns vídeos que vam veure a classe. I crec que hauríem de seguir fent això durant els altres trimestres.

    Alejandro Alvis Ribera

    ResponElimina
  18. Anònim7/1/15

    Jo crec que aquest trimestre em treballat molts temes y que el de
    "Els ogres son com cebes" ens ha fet raonar de que tenian en comú les capes de una ceba amb un ogre,per que mai fariam aquesta comparació.
    y la de "Les desigualtats de la economia a estats units" m'ha semblat bastant interesant saber com esta distribuïda la riquesa als estats units y els resultats son bastants forts
    En conclusió els dos temes m'han agradat bastant y m'han semblat interesants.
    Yaiza Quero Veiga

    ResponElimina
  19. Anònim7/1/15

    Crec que a estat molt bé, com l'hem treballat i m'he adonat compta de què estem col·laborant molt amb la societat: donant aliments, porten aliments, etc. Però alhora estudiàvem i apreníem molt.

    En general el projecte viatgem m'agradat perquè jo viatjo molt i quan vagi a un altre país puc saber la seva cultura , religió i costums.

    La desigualtat en el món no és justa, ja que hi ha gent amb molts diners i altra que està sense res i vivint el carrer o a una casa d'ocupa i el més greu és que hi ha gent que no te diners ni per menjar.

    La meva opinió d'aquesta publicació és que esta molt bé.

    Pol Creus Palma

    ResponElimina
  20. Anònim7/1/15

    Potser aquestes activitats d'idea del dia no són les meves preferides, però si ho mirem per la part bona i positiva, m'han fet aprendre i molt.
    Sobre la de l' economia als estats units, mai m'ho hauria imaginat. Jo ja savia que a alguns llocs del món, res era perfecte, però que tata desigualtat? Mai.
    Respecte la de les capes de cadascú, la de l'ogre, ha sigut una activitat DIVERTIDA i "XULA". Jo ja suposava que dintre del nostre cos tindirem alguna cosa (capes, etc... ) però no savia quines. Gràcies a totes aquestes ctivitats, ara ja ho sé.

    Moltes Gràcies.

    Cristina Huerta.

    ResponElimina
  21. Holaaa!
    Contenta de la vostra participació, us he de felicitar!!!
    Ara ja sabeu que en unes horetes ens tornem a trobar per seguir treballant el projecte "Jo participo, i tu?"
    Així que us dono una bona notícia : continuarem treballant molt!

    Gràcies i fins aviat.

    ResponElimina
  22. Anònim7/1/15

    ma agradat mol al traball an al llarg dal curs

    ResponElimina
  23. Ami me ha agradado mucho porque este trimestre yo creo que a todos no ha ido muy bien

    Mauricio Aramayo

    ResponElimina
  24. Anònim8/1/15

    M' agradat molt veure aquest vídeos a classe, perquè cada un té un missatge
    diferent però important. Sobre el de la desigualtat, és tan radical!, DÒNA PENA!!

    Martí Rodríguez Ruiz

    ResponElimina
  25. Anònim8/1/15

    crec que en el llarg d´aquest trimestre em fet moltes activitats molt interessants com el deures de nadal per que mai havia publicat un comentari
    johan fernando ascue

    ResponElimina
  26. Anònim8/1/15

    Hola, la meva opinió de l'activitat de LES CAPES DE LA CEBES no m'ha agradat gaire en comparació amb l'activitat de LA DESIGUALTAT DE LA DISTRIBUCIÓ DE LA RIQUESA ALS ESTATS UNITS, però, tot i així he aprés coses, he aprés a argumentarel perquè i un cop fetes les capes m'he donat compte de com soc.
    Per un altre banda, la segona activitat m'ha agradat perquè m'ha servit per donar-me compte que hi ha gent que ho està pasant molt malament i tot i així, molts polítics i demés, continuen robant diners sense pensar en el benestar del seu poble ja que ells no son mes que jo o que tu ja que ells qn estat triats d'entre el poble per representar-lo però sembla que s'els ha oblidat, en definitiva, aquesta activitat m'ha servit per obrir els ulls i donar-me'n compte de la cituació actual.

    Moltes gràcies, atentament Eduard Vaquer Garcia

    ResponElimina
  27. Anònim8/1/15

    Opino que hem treballat molt bé en les activitats que ens han donat.
    El que opino sobre els vídeos, és que t'ensenyen coses com valors, etc.
    El vídeo que em deixo més impressionat va ser el de l'economia, crec que hauriem de fer una activitat sobre això però l'economia d'Espanya.

    Alejandro Reyes.

    ResponElimina
  28. Anònim8/1/15

    A mi mha agradat molt, encara que lo de ''les capes de les cebes'' no m'ha agradat molt mha agradat mes lo de ''la destribucio de la riquesa'' perque crec que es important saver com estan repartits els diners.
    Penso que hem treballat bastant bé. Aquesta feina m'ha agradat!!!


    Marcos Rodríguez :'''')

    ResponElimina
  29. Anònim8/1/15

    Jo penso que hem treballat força bé, ha estat molt interessant el tema de l'economia al món ja que estem en una època de crisi en el nostre país i tendria que saber com està distribuïda la riquesa en el món.

    Massimo

    ResponElimina
  30. Anònim8/1/15

    Crec que els temes i vídeos treballats a classe ens ajuda a conèixer a les persones i aprendre economia.
    A mi m'ha agradaria parlar sobre l'economia dels països més pobres.

    Jhonatan A. Quisbert T.

    ResponElimina
  31. Anònim8/1/15

    Hola, penso que en tot aquest temps hem fet moltes activitats interesants, i crec que a sigut una bona idea fer aquest temes. La meva opinió es que tothom hem treballat molt bé i que aixó ens ayuda a expresarnos millor.


    Eli Trani

    ResponElimina

"SER + ACTUAR" = PARTICIPAR
Fes-te present compartint amb els companys/es, sempre des del respecte i si és possible sense faltes d'ortografia.
Gràcies.
-------- SIGNEU AMB EL NOM I COGNOM -----------
Gràcies.